Fer contactes, trobar nous clients i identificar oportunitats de negoci. Aquest és l’objectiu últim d’un congrés com el Mobile World Congress (MWC), que comença avui a Barcelona i s’allargarà fins dijous. Precisament són noves oportunitats de negoci el que les operadores de telefonia tradicionals fa temps que exploren mentre es veuen obligades a anar abaixant el preu que cobren per minut de trucada o pel consum de dades. “Podríem haver continuat aprofundint en el desplegament de la fibra òptica i la connectivitat, però ens hem adonat que hi havia una altra manera de millorar el servei que donem als nostres clients”, deia ahir el director global d’operacions de Telefónica, Juan Manuel Caro. La indústria de les telecomunicacions, doncs, va eixamplant cada vegada més el seu camp.
L’accés a la xarxa o la connexió a internet es va convertint en un supòsit per a aquestes companyies. Per això, centren els seus esforços en altres serveis de més valor afegit. Això explica que en l’onzena edició del MWC els nous avenços en 5G de les grans empreses com Telefónica o Vodafone siguin gairebé una obvietat que tothom espera i que ningú discuteix. De fet, va ser Nokia qui va anunciar ahir una “inversió espectacular” en 5G un cop consolidada la compra d’Alcatel.
D’una banda, ahir Telefónica va anunciar la posada en marxa d’un projecte de big data per analitzar a temps real l’experiència de servei dels seus clients per poder anticipar incidències i detectar errors i, al cap i a la fi, rendibilitzar el negoci. Per dur a terme aquest projecte la multinacional s’ha aliat amb el fabricant de mòbils Huawei, però encara no ha decidit quin serà finalment el seu partner en aquest negoci perquè compta amb altres “propostes molt interessants” de Nokia i Ericsson, va explicar Enrique Blanco, director de tecnologia de la companyia. Durant el congrés en presentaran una prova pilot.
Al seu torn, Vodafone també anunciava ahir una aliança amb PayPal per crear una plataforma que permeti fer pagaments via telèfon mòbil directament vinculats al compte d’aquesta plataforma de pagament electrònic i que permeti pagar directament bitllets de transport. Institucions públiques i empreses privades poden afegir-se a la plataforma perquè els seus usuaris puguin pagar directament el bitllet. La directora de producte de Vodafone a Espanya, Blanca Echániz, va aclarir que amb el moneder digital de Vodafone ja es poden pagar bitllets de transport a València i Logronyo però el servei conjunt amb PayPal no estava disponible fins ara i permetrà fer aquests tipus de pagament a 18 ciutats espanyoles. De moment a Catalunya el bitllet digital funciona a Girona, Lleida i Tarragona, i l’objectiu de Vodafone és que també arribi a Barcelona abans de finals d’any, igual que hauria de passar a Madrid, on Echániz afirma que la digitalització del bitllet de transport públic està encara més avançada. Així doncs, aquestes dues companyies continuen una tendència que ja es va poder observar l’any passat, quan a banda de presentar els seus esforços per millorar la connexió 4G la britànica Vodafone, per exemple, va presentar aliances amb Dropbox i Secure Net per oferir serveis adjacents a la connectivitat com els antivirus i les còpies de seguretat al núvol.
A banda d’aquestes novetats, ja s’ha convertit en un clàssic que alguns dels grans fabricants avancin a diumenge les seves propostes més sonades. Igual que en l’edició anterior, la més esperada va ser el Samsung Galaxy S7, el telèfon estrella que vol competir amb l’iPhone.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada